27. 5. 2007

O manifestech

Minulou neděli jsem psal o evangelistech, dneska o Letnicích byl měl napsat o Evangeliích. Současná evangelia byznysu mají většinou charakter Manifestů. Mám jich celou sbírku a mají svůj půvab - jsou stručná, úderně formulovaná, přináší zvláštní světlo, které vyjasňuje mlžné obrysy. Pamětníci jako já však nemají k manifestům pozitivní vztah, neboť jeden z těch uplkaných a prolhaných jim ve škole příliš dlouho otloukali o hlavu. I ona jednoduchost vede při bližším pohledu ke zneklidnění, neboť v našem fuzzy světě pořád platí, že posunutí argumentu k limitě již může vést k jeho zneplatnění.

Ty originální evangelia jsou vyváženým mixem historické reality, poučných příběhů (podobenství) a paralel a teprve v tomto kontextu vyslovených jednoduchých a dobře zapamatovatelných výroků.

BPM přímo svádí k jednoduchým provoláním (viz třeba desatero BPM). To jsou sice bezva pomůcky, ale pokud je posluchači nebudou vnímat k kontextu, mohou být stejně stejně hloupé, jako onen rudý Manifest.

0 Comments:

ISSN 1802-5676  | Copyright © 2003-2007 BPS Business Process Services