12. 10. 2007

Vyluštění hádanky

Debata, která se strhla okolo identity onoho zlotřilého podniku, mě vyděsila. Že nás manažeři těch tipovaných podniků zažalují, v lepším případě že si v oněch firmách už nadosmrti nezakonzultačíme. Naštěstí jsem diskusní board nesledoval, takže jsem nemohl podlehnout chuti ho zatípnout (a až příště zase něco podobného napíšu, už si nechám názory přeposílat pro jistotu na mobil).

Zadání hádanky nebylo, přiznám se, nějak obzvlášť propracované. Ale úloha řešení má. Je fantastické, jak zodpovědně a analyticky k jeho hledání diskutující přistoupili. Velmi rychle vytáhli podstatné:

  1. Jde o velkou firmu s řadou poboček po celé zemi - hledání proto omezili na TOP100, později rozšířili na TOP500. Poznámka - ta firma mohla být i v jiné zemi než Česku, vyloučené to v textu nebylo. Ale budiž.
  2. Jednotlivé závody vyráběly různé produkty a jen částečně na sebe navazovaly.
    V začátku diskuse jsem napověděl, že jde o služby.
  3. Firma měla monopol.
  4. Každý závod měl nejen vlastní podpůrné procesy, ale i IT.

Padly tipy fakt zajímavé - banky, energetiky, telekomunikační firmy, železnice, lesy, pošta, speciální stavební firmy, televize... Návrhy byly vlastně průběžně oponovány a negovány, protože nesplnily některé z kritérií.

Samozřejmě moje hádanka měla nějakou souvislost s probíraným tématem SOA. A to zmatení jazyků. Stačí v daném kontextu zaměnit jedno slovo a vyluštění je na světě. Jediné slovo vytvořilo hranici myšlení, za níž bylo řešení vnímáno jako nepřípustné.

To slovo je "podnik". Tím "podnikem" jsem myslel stát a ostatní si dosadíte sami. Radši ani nebudu číst, jaké se teď na mou hlavu snesou od diskutujících kletby:) Berte to jako mou převíkendovou rozpustilost.

0 Comments:

ISSN 1802-5676  | Copyright © 2003-2007 BPS Business Process Services