16. 1. 2008

Tibco Business Studio

TibcoTIBCO je opět celá aplikační platforma, která nabízí svůj modelovací nástroj Tibco Business Studio (TBS) zdarma, nyní ve verzi 2.0. O co je TIBCO složitější, o to toho umí víc a má lepší podporu (výukové video, diskusní skupina, české zastoupení - viz pod čarou).

Z hlediska modelování zná kompletně notaci BPMN 1.0 plus definici webových služeb XPDL. Jeho velkou výhodou je, že je do něj možné importovat data v řadě formátů, mj. v ARIS XML. Modelování je celkem intuitivní, ve verzi 1.1 byl někdy problém s konektory, ve verzi 2.0 se mi zatím neprojevil. Potěší vás i drobné roztomilůstky, jako animace toku a práce s pooly. Simulaci zkoumám zatím s vrozenou nedůvěrou, i když není tak složitá jako v ARISu (ale ani tak triviální jako v Savvionu). Počítal jsem si 3 stejné procesy jako v ARISu a vyšly mi dost jinak. Bohužel nevím, kde mám já nebo nástroj chybu.

Celá procesní suita nástrojů od Tibca pokrývá oblasti modelování a simulace, pravidel podnikání, integrace, provádění procesů, podpory spolupráce a monitoringu a je podporována na širokém spektru platforem. Její cena je ovšem opět řádná - počítejte od 250 tis. USD výše.


Odkazy na zdroje k nástroji najdete pod čarou.


České zastoupení: Seamus J. Devine
TIBCO Software Inc. - Czech Republic, Poland, Slovak Republic, Hungary, Belarus
sdevine@tibco.com
Tel.: +420 739 559 658, Fax: + 49 89 48956 111
Londynska 18, Ground Floor, Praha 2, Czech Republic


3 Comments:

Anonymní said...

Tibco se mi jen na modelování zdá docela složité. Pěkně je vizualizována práce s poolem/swimline. Vůbec nejsem schopna provést importy WSDL - buď dělám chybu, nebo to je jen v placené verzi. Podle mě je to perspektivní nástroj.

Anonymní said...

Mám nějaké zkušenosti s vývojem na plarfomě TIBCO a považuji tento produkt za velmi konzistentní.

Anonymní said...

To je hodně zajímavý modeler. Určitě to s ním zkusím.

ISSN 1802-5676  | Copyright © 2003-2007 BPS Business Process Services