19. 10. 2007

Kdo řídí outsourcera?

Hezká a vlídná vrátnice či recepce dělá s návštěvníky divy. Kupodivu není taková zdaleka všude. Zejména ne vlídná. Obzvlášť záludní bývají vrátní ve velkých business centrech, kde slouží pro více firem a tak si také více troufají. Navštívenou osobu je nutné požádat o vysvobození z recepce vlastním mobilem, též strpět vstupní přiskřípnutí v turniketu a při odchodu ponižující povykování, do kterého otvoru odhodit návštěvní kartu.

Nebudeme snad kvůli vrátným outsourcovat facility? Nebo strávíme pár hodin jejich skrytým pozorováním či najmeme pár studentů na mystery shopping, abychom poskytovateli takovýchto služeb mohli na konci měsíce napálit penále, pokud nám to uzavřené SLA dovolí? A kdo vlastně to udělá? Kdo řídí tohoto dodavatele? Ten, kdo je odpovědný za firemní kulturu? Sotva.

Protože i u cizí firmy je to o lidech a jejich kultuře. Máme-li my ve firmě jinou, než jakou prezentují vrátní našim zákazníkům, zřejmě nebude ideální hození plných kompetencí na našeho technika, který se přece stará i o naše auta, telefony, nábytek, kancelářské potřeby...

0 Comments:

ISSN 1802-5676  | Copyright © 2003-2007 BPS Business Process Services