11. 11. 2007

O prevenci rizik

Pořád mě někdo poňouká, abych psal na aktuální témata. Což když se snažím zaměřit své blogání na téma měsíce, je docela těžké. Nebo by bylo trochu obehrané od jiných. Jako třeba dnešní sněhová nadílka a následný dopraví kolaps. Protože silnice takto v Česku při trochu výraznějším sněžení vypadají pravidelně a vždy to ještě někoho naštve, že o tom napíše. Kdybych neměl tolik možností porovnání, asi bych si po těch letech myslel, že to tak být musí. Ne že bych v Rakousku nebo Německu nejednu kalamitu také nezažil, ale v podstatně vyhraněnějších situacích.

Mám pocit, že údržba silnic v mnohém připomíná přístup k řízení rizik v řadě podniků. Nevšímat si krizových faktorů, nechat situaci natolik dozrát, až se stane kalamitní. Proč preventivně prosolit těch několik tradičních úseků, kde to ráno spolehlivě namrzá? Proč prohrabovat, když ještě padá? Proč včas odstavit tiráky, než to spolehlivě zablokují?

Možná, až budeme mít KPI's i pro silničáře. Ty měřící kritické faktory a výsledky redukce rizik. Zajímavé je, že ve třech bývalých okresech z devíti, kterými pravidelně projíždím, je už asi mají. Nebo tam dispečery dělají lidé a ne blbci.

0 Comments:

ISSN 1802-5676  | Copyright © 2003-2007 BPS Business Process Services