Téma měsíce končí bez velkých překvapení. Oproti loňsku nářky nad ne-strategičností vrcholových manažerů nezněly bolestínsky. Ani se nekonala velká metodicko-sémiotická bitka o jednotlivých pojmech. I v praxi se setkávám se zneužíváním slova strategie méně. Letos už není strategické kde co (ba ani procesní, díky Bohu). S pojmem strategie bychom měli totiž zacházet velmi opatrně a vyhradit ho jen pro soubor zásadních - skokových změn, které musíme na cestě k zářným zítřkům vykonat.
Proč? S technologií BPMS dostáváme do ruky prostředí, ve kterém běžné změny procesů jsou velmi snadné a rychlé. Fakticky trvají ve dnech (dříve v měsících). Snadné se tak stává celé průběžné zlepšování. A to svádí k sebeuspokojení. Nový produkt je na světě za 2 týdny, rychlost vyřízení poptávky se zvýšila skoro o řád, operativní náklady průběžně klesají...
Firmám, kde dosud bojují IT oddělení s liniovým managementem o každou změnu v systému a nevyřízené požadavky plní skříně, zní možnosti BPMS jako rajská hudba. Ona to rajská je, ale polévka.
BPMS je o průběžném zlepšování, strategie o skoku, o radikální transformaci, dnes dokonce často spojená se změnou samé podstaty podnikání. Tu žádné BPMS nejen nevymyslí, ale ani nerealizuje. Jakmile se dostáváme mimo rámec přednastavených možností služeb, vývoj nás nemine. Strategie je proto (také) o zvládnutí vývoje komponent.
28. 2. 2008
Strategie a BPMS
Autor: Václav Kalenda
Téma Strategie
Subscribe to:
Komentáře k příspěvku (Atom)
8 Comments:
Vaše logika uvažování mě šokovala. My s vývojem bojujeme, protože se ke službám blížíme pidikroky (k nasazení ESB na hlavní aplikace jsme se zatím neodhodlali). A Vy mi říkáte, že až dobojujeme, stejně nebudu moci propustit půlku vývojářů, protože potřeby byznysu natolik poskočí, že se komponenty budu muset stejně vyvíjet úplně nové. Na tom něco je - raději jdu své hochy opečovávat.
Asi ne všechny firmy budou tak závislé na IT, aby jim tvořil předmět podmnikání.
Vzala jste mi to z úst. U firem, které se živí "rukama", zůstane vždy IT jen v roli podpory a tam lze předpokládat, že jednou nastavené standardní řešení hodně dlouho vyhoví.
Míra nového vývoje je závislá především na tom, jak dobře je navržena struktura kmenových dat. Datový pohled se vůbec ve firmách podceňuje. Když jsme nasadili systém MDM, poklesl počet requestů na polovinu, většinou jsou řešitelné customizací.
Ještě mi došla jedna věc - zásadnost / strategičnost změny není přímo úměrná její velikosti. Tday úvaha taky pokulhává.
Promiňte, že se ptát asi hloupě - ale co je to MDM?
MDM = Master Data Management. http://en.wikipedia.org/wiki/Master_Data_Management
Malo by sa vedieť, čo to slovo stratégia vlastne znamená. Inak s anepresnostiam nevyhnete.
Post a Comment